عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، اظهارات تهیه کننده فیلم «مصلحت» در رابطه با حساسیت های این فیلم، میزبانی جشنواره ایروان از فیلمهای ایرانی، اظهارات بهمن دان در رابطه با غیبتش در سینما و تلویزیون، معرفی نامزدهای انجمن نویسندگان برای جایزه آلما، نمایشگاهی از پرویز تناولی در کانادا، اخطار در رابطه با قاچاق گنج های ایران و تعطیلی و تعلیق ۱۰۶ آژانس مسافرتی تهران گزیده ای از اخبار فرهنگی هنری هفدهم تیرماه بود.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، به دنبال حساسیت هایی که فیلم «مصلحت» برای اکران داشته و هم تصمیم گیری برای اکران آنلاین گفت و گویی را با تهیه کننده این فیلم منتشر کردیم. محمدرضا شفاه می گوید: «حساسیت حرف هایی که امروز خیلی از مردم و مسؤلان کشور در جلسات خصوصی و عمومی عنوان می کنند، بیشتر از فیلم سینمایی «مصلحت» است بنابراین ما انتظار نداشتیم و نداریم حساسیت عجیب و غریبی نسبت به مضمون این فیلم وجود داشته باشد.»
ازسویی فیلم سینمایی «خوب، بد، جلف» نخستین ساخته سینمایی پیمان قاسم خانی در شبکه نمایش خانگی ارائه شد.
همچنی هشتمین مسابقه و جشن عکاسان سینمای ایران (شانزدهم تیرماه) با یادی از زنده یاد فریماه فرجامی برگزار شد و عکاسان سال سینمای ایران عرضه شدند.

جشنواره ایروان میزبان فیلمهای ایرانی
بیستمین جشنواره بین المللی فیلم ایروان (زردآلوی طلایی) سال جاری میزبان آثار چند سینماگر ایرانی خواهد بود. مستند «خانه خاموش» ساخته فرزنا و محمدرضا جورابچیان که محصول مشترک ایران، کانادا، فرانسه، فیلیپین و قطر است، در قسمت مسابقه اصلی جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان به روی پرده خواهد رفت.
«کاترین دنو» همسر رئیس جمهور فرانسه می شود

اعلام اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک
همینطور اعلام گردید که اختتامیه نوزدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک شامگاه یکشنبه، ۱۸ تیر در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر برگزار می گردد و با بزرگداشت هما جدی کار و حسن دادشکر همراه خواهد بود.
آغاز پیش فروش سه روز نخست نمایش «سایه روشن» و آغاز اجرای نمایش های «جریان» و «چخفته» در مجموعه تئاترشهر از دیگر رویدادهای نمایشی است.
برگزاری یک کنسرت متفاوت در خانه تئاتر
آرزوی بازیگر ارمنی که در ایران محقق شد

بازیگری که نمی خواهد خودش را خراب کند
همینطور گپ وگفتی با بهمن دان ـ بازیگر و کارگردان قدیمی سینما و تلویزیون ـ داشتیم. این بازیگر با تکیه بر اینکه علیرغم این که پیشنهادهای زیادی در این سال ها برای حضور در سینما و تلویزیون داشته، می گوید: فضای هنر مافیا شده است و من هم جزو آن دسته ام که باید بنشینم و نگاه کنم تا مزاحم بقیه نباشم.

یک جای خالی در سریال ها
به دنبال سوژه کتاب خوانی کودکان و نوجوانان و راهکارهایی که برای کتاب خوان کردن بچه ها وجود دارد، با مجید راستی ـ نویسنده ادبیات کودک گفت و گویی داشتیم. او با اشاره به اینکه تلویزیون می تواند به کتاب خوانی کمک نماید اما کمتر ردپایی از کتاب در برنامه های تلویزیونی وجود دارد، اظهار داشت: چه اشکالی دارد که تلویزیون برنامه ای بسازد و در آن خبر کتاب بدهد؟

معرفی نامزدهای انجمن نویسندگان برای جایزه آلما
همینطور انجمن نویسندگان کودک و نوجوان بنا بر رای کمیته انتخاب نامزدهای جایزه آسترید لیندگرن (آلما) سال ۲۰۲۴، عباس جهانگیریان را در قسمت نویسنده و فرمهر منجزی را در قسمت ترویج کتاب خوانی به دبیرخانه این جایزه معرفی کرده است.
نویسنده شکست خورده به رتبه یک آمازون رسید!
غولی که از مرگ گریخت

نمایشگاهی از پرویز تناولی در کانادا
نمایشگاهی هم از آثار پرویز تناولی در کانادا برگزار شده است با عنوان «پرویز تناولی: شاعران، قفل ها، قفس ها». این نمایشگاه که با نمایشگاه گردانی پانته آ حقیقی از ششم ژوئیه (۱۵ تیر) در گالری هنر ونکوور گشایش یافته، تا ۱۹ نوامبر ۲۰۲۳ (۲۸ آبان ۱۴۰۲) ادامه می یابد.
اخطار در رابطه با برخی آثار هنری منتسب به صادق تبریزی
فروش فراتر از انتظار پرتره های فراموش شده رامبرانت

تاسف برای قطع همکاری با نوازندگان ارکستر سمفونیک
بعد از آنکه خبر اخراج ۴۰ نفر از نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران از جانب برخی از این نوازندگان تایید شد، نصیر حیدریان ـ رهبر پیشین ارکستر سمفونیک تهران ـ در واکنش به حذف این نوازندگان در جهت برگزاری آزمون نوازندگی ارکستر، متنی را در فضای مجازی منتشر کرد؛ این متن را می توانید در این لینک بخوانید.

بزرگداشتی برای خواننده «مردان خدا»
همینطور آیین بزرگداشت سیدجلال الدین محمدیان، خواننده پیشکسوت که اغلب او را با تصنیف مشهور «مردان خدا» می شناسند، شامگاه ۲۵ تیرماه در تالار رودکی برگزار می شود.
علیرضا طلیسچی: بهترین گروه موسیقی دنیا بدون تماشاگر دوزار نمی ارزد

هشدار در رابطه با قاچاق گنج های ایران
از ردپای یک غارت دیگر در بازارهای زیرزمینی عتیقه اطلاع داده شده است و این در شرایطی است که هنوز جزئیات قاچاق ۳۶۸۰ شیء تاریخی که در فرودگاه بین المللی تهران کشف و ضبط شده، معلوم نشده است.

۱۰۶ آژانس مسافرتی تهران تعطیل و تعلیق شد
در ادامه، معاون گردشگری استان تهران از تعطیلی و تعلیق ۱۰۶ شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ اطلاع داد. در حال حاضر نزدیک به پنج هزار مجوز برای دفاتر خدمات مسافرتی تهران صادر شده و بیشترین تمرکز آژانس های مسافرتی در این استان است.
سر انجام خیابان کشی در «کوشک عزت آباد»
کودکان در حج + عکس
کشف قدیمی ترین نقاشی یک کشور

منبع: