به گزارش عصر توریسم، اهرام نمادی از قدرت فراعنه باستان هستند که هنوز در مصر استوارند، اما اهرام برای اولین بار چه زمانی ساخته شدند و علت ساخت آنها چه بود؟
به گزارش عصر توریسم به نقل از لایوساینس، اولین هرم مصر توسط فرعون «جوزر» ساخته شد، که حدود ۴۷۰۰ سال پیش زندگی می کرد. بعد از گذشت حدود ۱۰۰۰ سال، آخرین هرم مصر باستان که برای فرعون ساخته شد، هرمی بود که حدود ۳۵۰۰ سال پیش برای «اهمسه یکم» ساخته شد. بعد از آن بود که فرمانروایان مصر در مقبره های زیرزمینی «دره پادشاهان» دفن شدند.
به عبارت دیگر، اهرام مصریان باستان در فاصله بین ۲۷۰۰ قبل از میلاد تا ۱۵۰۰ قبل از میلاد ساخته شدند و این یعنی قدمت قدیمی ترین اهرام مصر با «استون هنج» حدودا برابر است که در فاصله ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ سال پیش ساخته شده است.
اهرام مصر در مقایسه با دیگر سازه های باستانی همچون «پارتنون» (۴۴۷ قبل از میلاد)، «دیوار بزرگ چین» (۲۲۰ قبل از میلاد) و «کولوسئوم» (۸۰ میلادی) بسیار قدیمی ترند. با این وجود، معبد نوسنگی «گوبکلی تپه» در ترکیه بسیار قدیمی تر است و به ۱۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ سال قبل متعلق می باشد.

نخستین هرم مصر
«هرم جوزر» که از شش بخش پلکانی ساخته شده است در ابتدا به صورت نوعی مقبره مستطیلی شکل به نام «مصطبه» بود و بعدها به یک هرم پلکانی تبدیل شد.
هرم پلکانی جوزر

منبع:

دسته‌ها: توریسم