عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، خراسان رضوی طرح ویزای الکترونیک روسیه سبب افزایش شدید رزرو گردشگران برای گردشگری روسیه شد.
به نقل از نیوز، تعداد رزروهای خارجی هتل های روسیه در ماه آگوست در مقایسه با ماه جولای ۲۵ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
بر مبنای محاسبات وبسایت مسافرتی Ostrovok.ru، رشد تقاضای خارجی برای اقامت در روسیه به علت راه اندازی ویزای الکترونیکی در ماه جاری بوده است که سفر به روسیه را برای شهروندان ۵۵ کشور ساده کرد، البته داده های منتشرشده نشان می دهند که میزان گردشگران در ماه جولای در مقایسه با ماه ژوئن، رشد قابل توجهی وجود نداشت.
فرایند درخواست ویزای الکترونیکی چهار روز طول می کشد و با استفاده از پورتال آنلاین یا اپلیکیشن گوشی همراه صورت می گیرد و اجازه ورود یک نفره به روسیه را صادر می کند و افراد خارجی می توانند حدود دو هفته بعنوان گردشگر، میهمان یا بازدیدکننده تجاری همینطور شرکت کننده در رویدادهای علمی، فرهنگی، اجتماعی سیاسی، اقتصادی یا ورزشی در روسیه اقامت کنند و هزینه آن حدود ۵۲ دلار است.
به قول آلا گوردینکو، رئیس بخش ویزا و مهاجرت در اکسپرس اینتری (Continent Express)، ویزای الکترونیکی بخصوص در بین گردشگران هند، ترکیه، چین، ایران، ویتنام، عربستان سعودی، سنگاپور، هلند، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا مورد تقاضاست.
به گزارش وبسایت Ostrovok.ru، قابل توجه ترین افزایش تقاضای خارجی برای اقامت در ایرکوتسک بود، جایی که رزروها در ماه آگوست نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شد. جاهای دیگر مانند ولادی وستوک در مدت مشابه شاهد رشد دو برابری بود، در حالیکه رزروهای خارجی در مسکو و کازان به ترتیب ۵۸ و ۵۰ درصد افزایش یافتند. سنت پترزبورگ، کالینینگراد، سوچی، اکاترینبورگ و نووسیبیرسک هم ازجمله مقاصد محبوب برای توریستهای خارجی ثبت شدند.
کارشناسان این صنعت پیشبینی می کنند که تقاضا همچنان به رشد خود ادامه خواهد داد و دلیل آن هم پویایی مثبت در پیش رزرو برای فصل گردشگری آینده به علت ویزاهای الکترونیکی است.
روسیه همینطور تورهای گروهی متقابل بدون روادید را با چین و ایران راه اندازی کرده و درحال برنامه ریزی مشابه با هند است.