عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، انتظار می رود گردشگران چینی در سال ۲۰۲۴ بیشتر از ۶ میلیارد سفر داخلی داشته باشند و تعداد مجموع گردشگران ورودی و خروجی هم به بیشتر از ۲۶۰ میلیون نفر برسد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، گزارش اخیر آکادمی گردشگری چین در رابطه با بررسی عملکرد گردشگری این کشور در سال ۲۰۲۳ و پیشبینی برای سال ۲۰۲۴ منتشر گردید که بهبود قابل توجهی در بخش توریسم چین در مقایسه با سال قبل آنرا نشان داده است.
آمارهای این گزارش نشان داده است که در سال ۲۰۲۳، گردشگری داخلی در چین شاهد رشد قابل توجه با بیشتر از ۱۰۰ درصد رشد در درآمد و تعداد گردشگران بود که به بیشتر از ۸۰ درصد از سطح سال ۲۰۱۹ بازگشته است.
گردشگری بین المللی ورودی و خروجی چین در سال ۲۰۲۳ هم افزایش پیدا کرده و تعداد کل گردشگران از ۱۹۰ میلیون نفر فراتر رفت، که بیشتر از ۲۸۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش را نشان داده است.
بیشتر بخوانید:
پیشتازی خاورمیانه، ولخرجی آلمانی ها و آمریکایی ها
به گزارش چاینادیلی، تیم تحقیقاتی آکادمی گردشگری چین اعلام نمود که تمایل به سفر در بین چینی ها در طول سال ۲۰۲۳ همچنان بالا بوده است و گردشگران سطح بالایی از رضایت را گزارش کرده اند.
چین یکی از از مهم ترین بازارهای گردشگری جهان است و یک منبع پرارزش تأمین توریست برای خیلی از مقاصد گردشگری در سراسر دنیا به شمار می آید. بازگشایی مرزهای چین برای سفر در شروع سال ۲۰۲۳ عامل مهمی برای برون رفت گردشگری جهانی از بحران ناشی از همه گیری کرونا بود.

منبع: