عصر توریسم: عصر توریسم: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ازبکستان سفر کرد. ضرغامی قبل تر گفته بود در این سفر، لغو ویزای ایران و ازبکستان را پی گیری می کند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، عزت الله ضرغامی جهت شرکت در بیست وپنجمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری به ازبکستان سفر کرده است. این جلسه ۲۶ و ۲۷ مهرماه در شهر سمرقند برگزار می گردد و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مقرر است با برخی از همتایان خود از کشورهای مختلف دیدار کند.
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ضرغامی همین طور در این سفر مقرر است درباره ی راهکارهای تقویت همکاری ها در عرصه گردشگری بین دو کشور با مسئولان ازبکستان دیدار و گفت و گو کند.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قبل تر گفته بود در این سفر پیشنهاد لغو ویزای ایران با ازبکستان و همین طور تسهیل تردد زمینی از مرز ترکمنستان را پی گیری خواهدنمود.
وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که گزینه لغو یک طرفه روادید را با ۶۷ کشور با هدف جذب بیشتر توریست به دولت پیشنهاد کرده است، تا کنون نام کشورهای هدف را مشخص نکرده، اما علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری این وزارتخانه قبل تر به ایسنا گفته بود که این کشورها شامل کشورهای همسایه و مجاور، مسلمان، حوزه تمدنی و پیمان های ملحق شده مثل «شانگهای» و «بریکس» است.

منبع: