به گزارش عصر توریسم، خراسان رضوی مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی جزئیات سفر زائرین حج عمره از مشهد را اعلام نمود.

عباس خداشناس در گفتگو با ایسنا در مورد هزینه عمره برای زائرین خراسانی اظهار نمود: ۱۰ گروه قیمتی برای عمره از مشهد داریم. قیمت هزینه سفر عمره از مشهد از ۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۴۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان خواهد بود.

وی در مورد سهمیه خراسان رضوی از سفرهای عمره اضافه کرد: سهمیه عمره کل کشور تا ۹ اسفند ۷۰ هزار نفر است که سهمیه خراسان رضوی ۱۳ هزار نفر خواهد بود.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی در مورد عدم ثبت نام زائرانی که در اولویت قرار دارند، بیان نمود: فرایند عمره همانند حج تمتع است. اگر به هر علتی، کاروان ها از افرادی که فراخوان شده اند تکمیل نشوند، باردیگر فراخوان خواهیم داد تا زائرانی که در اولویت های بعدی قرار دارند نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

خداشناس افزود: در مرحله اول تنها دارندگان اسناد اولویت ۱ تا ۱۵۰ مجاز به ثبت نام در کاروان های عمره خواهند بود. این ظرفیت ۱۳ هزار نفری برای خراسان رضوی در ارتباط با اولویت ها ۱ تا ۱۵۰ است. حتی تا اولویت ۱۵۰ ظرفیت بیشتری وجود دارد، اما از آنجائیکه پیشبینی می کردیم بعضی از زائرین نسبت به ثبت نام خود اقدام نکنند، تا اولویت ۱۵۰ که شامل ظرفیت بیشتری از زائرین را شامل می شود، اعلام کردیم.

وی در مورد نحوه آموزش مناسک عمره به زائرانی که پروازشان هفته آتی به عربستان صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: آموزش این زائرین به صورت فشرده طی هفته آتی صورت خواهد گرفت. همینطور از آنجائیکه زائرین ابتدا به مدینه مشرف می شوند، می توانند در مدینه هم آموزش ببیند. ضمن این که مناسک عمره همانند حج تمتع سخت و پیچیده نیست.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اولین پرواز زائرین از مشهد به عربستان برای سفر عمره با ۲۷۵ زائر در روز ۲۹ آذرماه صورت خواهد گرفت. هم اکنون هفته ای ۲ پرواز از مشهد به عربستان پیشبینی شده که احیانا در هفته های آتی ظرفیت پروازی افزایش پیدا خواهد نمود. پروازهای مشهد به جده صورت خواهد گرفت و سپس زائرین به مدینه منتقل می شوند.

منبع:

دسته‌ها: توریسم