عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، مدیرکل ترویج صنایع دستی اظهار داشت: استرالیا که قدمت زیادی در عرصه هنرهای دستی ندارد تتو را به عنوان صنایع دستی به جشنواره سرو سیمین معرفی نمود ولی ما نپذیرفتیم.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، ویدا توحدی مدیرکل صنایع دستی در نشست هشتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر با عنوان سرو سیمین ۸ که قبل از ظهر امروز در برج آزادی انجام شد اظهار داشت: تعداد افراد خارجی شرکت کننده در جشنواره زیاد بوده است باید آثار رسیده داوری می شد. چون بسیاری از آنها جزو هنر و صنایع دستی به حساب نمی آمدند. ما به عنوان کسانی که صنایع دستی ایرانی را می شناسیم می گوئیم چطور تعدادی از کشورها این هنر را به عنوان صنایع دستی انتخاب نموده اند. بطورمثال تتوی استرالیا را آورده بودند جز کارها و ما نمی توانستیم آنرا بپذیریم. با اینحال از ۱۶ کشور در جشنواره حضور دارند.
وی اضافه کرد: از کشورهای کویت، ازبکستان، قطر، هند، لبنان، ساحل عاج، کلمبیا، عربستان، تایلند برای ما آثار فرستاده اند کشورهای اروپایی و آمریکایی هم صنایع دستی با قدمتی ندارند و البته که ثبت نام زیادی نداشته اند.
توحدی بیان کرد: جایی نبوده که هنرمندی را در جشنواره ای معرفی نماییم و رتبه ای به دست نیاورد. اخیراً کشور چین یک برنامه ای تحت عنوان اساتید برگزیده مناطق آسیا و اقیانوسیه داشت و من به عنوان نماینده عرب آسیا حضور داشتم همین طور ۹ شرکت کننده از ایران حضور داشتند که ۸ نفر از آنها به عنوان اساتید برگزیده انتخاب شدند.
توحدی اظهار داشت: باتوجه به استقبالی که برای ثبت نام شد دو بار تمدید ارسال آثار را داشتیم این دفعه ۱۰ بهمن آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره سرو سیمین تعیین شد همین طور کمیته انتخاب آثار را داریم که کدام آثار به جشنواره راه پیدا کند.
وی اضافه کرد: از عربستان هند و تایلند داور خارجی خواهیم داشت. حجم زیادی از آثار خارجی در رشته های رودوزی های سنتی، پوشاک پاپیه ماشه و سفالگری بوده است.