عصر توریسم: درهای یک پارک دیرینه شناسی جدید مملو از بقایای به جامانده از سازه های باستانی و آثار تاریخی در نزدیکی «کولوسئوم» به روی مردم گشوده شد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، «رُم» مشهور به «شهر ابدی» حالا خانه یک موزه دیرینه شناسی جدید است. «پارک دیرینه شناسی سلیو» در ماه میلادی اخیر در این شهر واقع در ایتالیا راه اندازی شد.
این پارک دیرینه شناسی که در فاصله کمی از تماشاخانه باستانی «کولوسئوم» قرار دارد، مجموعه ای از آثار تاریخی که بتازگی کشف شده اند و بقایای به جامانده از سازه های باستانی را که چندین قرن برای عموم مردم به معرض نمایش گذاشته نشده اند، شامل می شود.
همچون آثار نمایشی در این پارک دیرینه شناسی به بقایای «معبد کلودیوس» می توان اشاره نمود که در قرن یکم میلادی ساخته شد. سلطنت «کلودیوس» که از سال ۴۱ تا ۵۴ میلادی به طول انجامید، توسط «کالیگولا» و «نرون» به انتها رسید.

در پارک باستان شناسی، مقبره امپراطور «سرویوس سولپیسیوس گالبا» (Servius Sulpicius Galba) قرار دارد. «سرویوس سولپیسیوس گالبا» جانشین «نرون» شد و تنها یک سال بر امپراطوری روم حکومت کرد و در سال ۶۹ میلادی ترور شد.

گل سرسبد این پارک، «موزه فرما اوربیس» (Forma Urbis) است، خانه ای که بقایای نقشه باستانی مرمری از شهر را در خود جای داده است که میان سالهای ۲۰۳ و ۲۱۱ بعد از میلاد مسیح در زمان امپراطور «سپتیمیوس سوروس» (Septimius Severus) به وجود آمده است.

افتتاح «پارک دیرینه شناسی سلیو» و موزه «فرما اوربیس» قسمتی از پروژه بزرگ تر بازسازی و اتصال محلهای باستانی مختلف به یکدیگر است. هدف این پروژه ایجاد مسیری است که «فروم روم» و «کولوسئوم» را به «حمام های کاراکالا»، پارک دیرینه شناسی و «سیرکوس ماکسیموس» متصل می کند.

دسته‌ها: توریسم