عصر توریسم: رسانه های سعودی گزارش دادند که مقامات امنیتی در این کشور بیش از 17هزار نفر را تا روز جمعه به سبب کوشش برای انجام مناسک سالانه حج بدون مجوز بازداشت کرده اند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از عرب نیوز، «محمد البسامی» ـ مدیر امنیت عمومی و رئیس کمیته امنیت حج ـ اظهار داشت: در مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۵ نفر دستگیر شدند که ۹۵۰۹ متخلف از مقررات سکونت، کار و امنیت مرزی و سازمان دهندگان ۱۰۵ کمپین جعلی حج بودند که در مناطق مختلف عربستان به دادستانی ارجاع داده شده اند.
او اضافه کرد: ۲۰۲ هزار و ۶۹۵ نفر که مجوز حج نداشتند از مبادی ورودی مکه بازگردانده شدند و ۱۲۸ هزار و ۹۹۹ خودرو فاقد مجوز ورود به مکه نیز برگشت خوردند.
همین طور ۳۳ نفر از افرادی که زوار فاقد مجوز حج را جابه جا می کردند، دستگیر و برای اجرای مقررات به کمیته های فصلی اداره کل گذرنامه در ورودی های مکه عرضه شدند.
مناسک حج امسال در حالی از تاریخ ۲۶ ژوئن تا اول جولای (۵ تا ۱۰ تیرماه) انجام شد که بنابر اعلام مقامات عربستانی امسال شاهد بزرگترین حج در دوران بعد از کرونا بودیم و در مجموع ۱.۸ میلیون نفر به این سفر رهسپار شدند.
بعد از چند سال کاهش چشم گیر ظرفیت حج، امسال مناسک حج با شرایط پیش از کرونا انجام شد و اولویت حج امسال با کسانی بوده که قبلاً در این مناسک مذهبی مسلمانان شرکت نکرده بودند.

دسته‌ها: توریسم