به گزارش عصر توریسم، کاوش باستان شناسان در یک قلعه واقع در لهستان به کشف یک حلقه طلای کمیاب قرون وسطایی منجر گردید.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، باستان شناسان با کاوش در زیر قلعه «واول» (Wawel)، که زمانی محل سکونت پادشاهان لهستانی بود و در شهر «کراکوف» واقع شده است، یک حلقه طلای کمیاب قرون وسطایی را کشف کردند.
به قول باستان شناسان، این حلقه اولین اثر تاریخی در نوع خود است که تابحال در لهستان کشف شده است.
قدمت این حلقه به قرن یازدهم یا دوازدهم میلادی بازمی گردد و روی آن تصاویری از دو چهره حکاکی شده است که احیانا تصویرگر «ژانوس»، خدای دروازه ها و آغاز و پایان ها در اساطیر رومی است. سایر حلقه های در ارتباط با این دوران ساده و یا منقش به الگوهای هندسی ساده هستند. این حلقه همینطور به علت این که هیچ اثری از علائم مسیحیت روی آن دیده نمی گردد، قابل توجه است.
به قول کارشناسان، با عنایت به شکل هلالی این حلقه میتوان به این نتیجه رسید که این شیء برای یک اشراف زاده ساخته شده است که در دوران دودمان «پیاست»، اولین دودمان لهستان که تا قرن چهاردهم میلادی حکومت کرد، فعالیت داشت.
این شیء ۸۰۰ ساله در جریان کاوش باستان شناسان در زیر «برج دانمارکی» قلعه «واول» کشف شده است. این برج یکی از چهار برج مسکونی این قلعه به حساب می آید.
«برج دانمارکی» به یاد «اریک هفتم»، پادشاه سرزمین های متحد دانمارک، نروژ و سوئد نامگذاری شده است. وی در سال ۱۴۲۴ میلادی در جریان تاج گذاری چهارمین همسر «اولاسلوی یکم» در این برج اقامت داشت.