به گزارش عصر توریسم نماینده وزارت امورخارجه در استان اصفهان اظهار داشت: طی شش ماهه ابتدای سال جاری 290 هزار توریست وارد اصفهان شده است كه اكثرا هم از كشورهای افغانستان و عراق بوده اند.
به گزارش خبرنگار ایسنا، علیرضا سالاریان در جمع خبرنگاران اظهار نمود: هفته فرهنگی اصفهان در پاریس با هماهنگی این نمایندگی انجام شده است و خوشحالیم كه مدیریت شهری جدید دیپلماسی بین المللی را جدی گرفته است.

وی ادامه داد: دانشگاه های اصفهان و صنعتی تعاملات خوبی با دانشگاه های همتای خود در جهان دارند. دانشگاه صنعتی معین همكاری دانشگاه های سوییس و دانشگاه اصفهان هم معین ژاپن و كره هستند. اگر همه نهادها مثل دانشگاه های اصفهان عمل كنند به خوبی اصفهان شناسانده خواهد شد.

گردشگری اصفهان با دنیا فاصله دارد

نماینده وزارت امورخارجه در استان اصفهان افزود: گردشگری اصفهان با دنیا بسیار فاصله دارد حتی با دیگر شهرهای كشور هم فاصله دارد و شیراز به نظر می رسد جلوتر است.

سالاریان خاطرنشان كرد: نمایشگاه های اصفهان نباید فقط به مخاطبین داخلی محدود شود باید مخاطب بین المللی را هم دید. خرداد سال آینده نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی خواهیم داشت و برای این مهم تلاش خواهیم كرد.

وی تصریح كرد: اتاق بازرگانی اصفهان یكی از فعالترین اتاق های بازرگانی در ارتباطات بین المللی است.

نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان اظهار نمود: باید رسانه های اصفهان به زبان های دیگری جز فارسی فعال شوند و اصفهان را به دنیا ارائه نمایند.

برند گردشگری با برند شهری تفاوت دارد

سالاریان افزود: برند گردشگری اصفهان یك كار تخصصی بود و حرفه ای صورت گرفته است، برند گردشگری لوگو نیست و مقرر است برای یك شهر توریستی استاندارد تعریف كند.

وی ادامه داد: برند گردشگری لوگوی گردشگری می باشد و با لوگوی شهر اصفهان متفاوت است، یك شهر می تواند همزمان چندین لوگو داشته باشد.

نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان اظهار داشت: نمایشگاه باید برندینگ باشد، نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی باید با یكدیگر هماهنگ باشد، برای ۵ سال آینده مقرر است برای خرداد ماه نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی داشته باشیم.

سالاریان تصریح كرد: آمار ما از نظر گردشگری ضعیف است، در سال قبل ۵ میلیون نفر وارد كشور شده اند و ۵۰۰ هزار نفر به اصفهان وارد شده اند.

وی خاطرنشان كرد: طی شش ماهه ابتدای امسال وضع بسیار كمتر شده است و به ۲۹۰ هزار نفر رسیده است و بیشترین ورودی به كشورهای افغانستان و عراق متعلق می باشد.

نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان اضافه كرد: ما باید همه تلاش خویش را برای گردشگری به میدان بیاوریم. شهرك سلامت و تقویت آن یكی از این تلاش ها است.

هواپیمایی قطر از بهمن به اصفهان پرواز برقرار می كند

سالاریان به مبحث ایرلاین ها اشاره و اظهار نمود: هواپیمایی قطری كه از بهمن ماه اضافه خواهد شد با ۱۶۰ كشور دنیا ارتباط دارد، اما برای چنین توسعه هایی نیاز داریم كه محدودیت های فكری و ذهنی را برداریم. مگر چه اشكالی دارد ما از ظرفیت این ایرلاین استفاده نماییم. متاسفانه ما در بخش هتل و ایرلاین انعطاف قیمتی نداریم.

وی ادامه داد: متولیان فرهنگی و اصفهان باید یكسری از موضوعات را در زمینه گردشگری بپذیرند، چراكه تا به این لحظه حضور توریستهای خارجی تاثیر بد بر روی جامعه ما نداشته است، چراكه توریستهای خارجی ورودی به ایران برای خوشگذرانی نمی آیند آنها برای گردشگری فرهنگی و سالم به ایران می آیند.

در گردشگری حلال هم نسبت به تركیه و مالزی عقب هستیم

نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان اظهار داشت: یك قسم از گردشگری در دنیا گردشگری حلال نام دارد، اما در مورد این گردشگری هم ما حضور نداریم و این مدل گردشگری هم در دست تركیه و مالزی قرار دارد.

سالاریان با اشاره به اینكه قیمت تور چین به ایران دو برابر تركیه است و قیمت هتل های كشور زیاد است، خاطرنشان كرد: اگر چرخ گردشگری بچرخد همه چیز راه می افتد، امروز كشور چین كه ۱۱۰ میلیون توریست به سراسر دنیا ارسال می كند فقط ۱۰۰ هزار توریست به ایران می فرستد.

رسانه ها و صدا و سیما باید FATF و CFT را شفاف توضیح دهند

وی به مبحث FATF و CFT اشاره و اظهار نمود: باید منشا و مبدا تراكنش های عجیب در كشور مشخص باشد و هركس می خواهد میزان معینی پول جابجا كند باید سند یا فاكتور داشته باشد، اگر این اتفاق رخ بدهد فرار مالیاتی در كشور نیست، در مبحث FATF و CFT تراكنش های میلیاردی توسط بانك ها مانیتور می شود، باید در این زمینه ها كار شود، باید رسانه ها به میدان بیایند، در ایران اگر سختگیری شود همه غر می زنند، اگر سختگیری بانكی در ایران به وجود آید و مقررات شفاف بانكی مقرر و درست اجرا شود خیلی از مشكلات اقتصادی این كشور حل خواهد شد.

نماینده وزارت امور خارجه در استان اصفهان افزود: FATF و CFT باید توسط صدا و سیما شفاف برای مردم باز شود، اینكه بعضی می گویند اینها كاپیتولاسیون است صحبت های تعجب برانگیزی است چون كه 190 كشور دنیا در این زمینه فعال می باشند.