عصر توریسم: بخشدار مركزی میبد از نجات آسیاب دوسنگی محمدآباد بعنوان تنها آسیاب آبی جهان كه در عمق 40 متری زمین واقع شده با اجرای یك بند انحرافی سیلاب آگاهی داد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا- «محمدجواد احمدی» در این باره اضافه كرد: طرح بند انحرافی آسیاب دو سنگی روستای محمدآباد بخش مركزی شهرستان میبد با عنایت به بروز سیلاب های مخربی كه همواره خسارت های فراوانی به آسیاب تاریخی مذكور وارد می كرد، اجرایی میگردد.
وی با بیان این كه عملیات اجرایی این طرح به طول 1500 متر و ارتفاع حدود دو متر اجرا می شود، از همكاری مدیر كل منابع طبیعی استان در این رابطه قدردانی و اشاره كرد: با ساخت بند انحرافی مذكور خطر سیلاب های مخرب در منطقه مرتفع خواهد شد.
احمدی یاداور شد: به صورت معمول در اثر بارندگی های سال های اخیر، آسیاب دو سنگی محمدآباد گرفتار آب گرفتگی و متعاقب آن مدفون شدن بخش های زیرین آسیاب در زیر گل و لای می شد.

این مسئول درانتها باز اعلام نمود: خوشبختانه از طرف میراث فرهنگی عملیات بازسازی و مرمت آسیاب مذكور باز از خردادماه امسال شروع شده و الان مراحل پایانی آن در حال اجراست.
لازم به ذكر است كه مجموعه بی نظیر آسیاب دو سنگی در غرب روستای محمدآباد و در راه قنات قطب آباد از دوران قاجار برجای مانده و اهالی روستا قدمت آنرا بین 250 تا 300 سال ذكر می كنند.
آسیاب مذكور تنها آسیاب آبی جهان هست كه در عمق 40 متری زمین به وجود آمده و در سال ۱۳۹۰ باز به شماره ثبتی ۲۹۹۸۵ بعنوان یك اثر ملی به ثبت رسیده است.