عصر توریسم: حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسكر در جمع اعضای شورای افتاء اهل سنت با تاكید بر اینكه درحوزه حج، زائران شیعه و سنی از خدمات یكسانی برخوردار می باشند، خاطرنشان كرد: امروز نظر شورای افتاء با عنایت به اشراف علمی اعضای آن برای روحانیون و زائران اهل سنت كاروان های حج قابل و اطمینان بخش است.
به گزارش عصر توریسم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسكر در نشست شورای افتاء مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری كه در تهران تشكیل شد، با بیان اقدامات و تلاش های صورت گرفته برای برگزاری حج ۹۸، اظهار نمود: صرفه جویی جدی در تمام بخش ها و كمك دولت محترم در حوزه ارز سبب شد كه قیمت هزینه حج سال ۹۸ برای مردم قابل قبول باشد.
سرپرست حجاج ایرانی، ثبت نام ۵۱ هزار نفر از دارندگان فیش های اولویت دار در چند روز گذشته را نشان دهنده استقبال مشتاقان تشرف به حرمین شریفین دانست و اظهار داشت: آغاز خوب عملیات حج، توانمندی ها و تسلط رئیس جدید سازمان حج و زیارت به این حوزه و اقدامات و برنامه ریزی های انجام شده این نوید را می دهد كه حج ۹۸ بهتر و موفق تر از حج گذشته اجرا شود.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینكه مدت زمان حضور حجاج در سرزمین وحی به جدول پروازها و تخصیص اسلت های پروازی از جانب سعودی بستگی دارد، اضافه كرد: امسال سعی شده است پروازها به صورتی برنامه ریزی شود كه این مدت از ۴۲ به حدود ۳۵ روز كم شود.
قاضی عسكر در ادامه با اشاره به اینكه شورای افتاء اهل سنت بر محوریت حج شكل گرفته است، بیان كرد: امروز نظر شورای افتاء با عنایت به اشراف علمی اعضای آن برای روحانیون و زائران اهل سنت كاروان های حج قابل قبول و اطمینان بخش است.
وی اظهار نمود: حج فرصتی طلایی برای ایجاد تحول روحی و اخلاقی در مردم است و روحانیون كاروان ها باید برای تعالی و رشد ایمان و اخلاق زائران از این فرصت بخوبی استفاده كنند.
نماینده ولی فقیه در امور حج با تاكید بر اینكه در جمهوری اسلامی ایران نگاه اقلیت و اكثریت نسبت به اهل سنت وجود ندارد، اضافه كرد: مردم این سرزمین، ایرانی و مسلمان و در داخل مجموعه نظام و كشورند و با یكدیگر برادرانه زندگی می كنند و دست در دست یكدیگر از اسلام و انقلاب حفظ و حراست می كنند.
وی اظهار داشت: در حوزه حج، زائران شیعه و سنی از خدمات یكسانی برخوردار می باشند و تمام خدمات نمایش شده به شیعیان، به اهل سنت هم داده می شود و هیچ تفاوت و یا تبعیضی میان آنان وجود ندارد.
او با تاكید بر اینكه در نظام جمهوری اسلامی شیعه و سنی فرقی ندارد، اظهار نمود: ما همه ایرانی، هم كیش وهم مذهب هستیم و در این نظام برمبنای مشتركات با هم زندگی می نماییم و در نتیجه از ظرفیت حج هم می توانیم برای مقابله با تهاجم فرهنگی و شكست توطئه های دشمن بیشترین استفاده را ببریم.
سرپرست حجاج ایرانی اقدامات انجام شده در حوزه اهل سنت بعثه مقام معظم رهبری را رضایت بخش و روز بروز در حال گسترش توصیف كرد و بر ضرورت تبیین ظرفیت شورای افتاء اهل سنت در داخل و ارتباط با محافل علمی خارج از كشور اصرار كرد.
ایشان سپس با اشاره به اینكه با گذشت زمان تحریم های دشمن عملاً رنگ می بازد، اظهار نمود: رهبر معظم انقلاب با قدرت و صلابت در مقابل دشمنان ایستاده و مردم را هدایت می كنند و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه باز روز بروز در حال افزایش می باشد.
قاضی عسكر با بیان این كه برخی كشورها كه در سال های گذشته از گروهك های تروریستی در عراق و سوریه حمایت می كردند الان با شرمندگی سفارتخانه ها و كنسولگری های خود در این كشورها را راه اندازی می كنند.
حجت الاسلام والمسلمین هادی اكبری، مدیر اهل سنت بعثه با اشاره به اینكه شواری افتاء فصل جدیدی از فعالیت خودرا آغاز نموده است، اضافه كرد: علمای برجسته اهل سنت از تمام نقاط كشور در نشست های این شورا حضور دارند و تولید دانش و محتوای علمی و اعتماد روحانیون اهل سنت به این مجموعه از مهمترین ثمرات تشكیل این شورا شمرده می شود.
مولوی اسحاق مدنی، رئیس شورای افتای اهل سنت بعثه باز با تقدیر از امكاناتی كه در جمهوری اسلامی ایران برای نمایش خدمات به زائران اهل سنت قبل، حین و پس از مراسم حج فراهم گشته است، اظهار داشت: این از بركات جمهوری اسلامی ایران است كه اهل سنت می توانند به مباحث مذهبی و علمی خود بپردازند و با استفاده از تجارب گذشته و ابتكارات جدید، خدمات شایسته ای به زائران خود عرضه كنند.
درانتها این دیدار با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از كتاب فتح الغفار فی بیان مناسك الحجاج و العمار (مناسك حج و عمره استدلالی تحلیلی) برمبنای فقه حنفی نوشته سعید محمود درخشنده طوماج و همین طور دو كتاب پاسخ به سوالات فقهی حج اهل سنت (ویژه شوافع و احناف) و درسنامه مناسك شافعی (برگرفته از كتاب الایضاح نووی) كه با تأیید شورای افتا مدیریت اهل سنت بعثه مقام معظم انتشار یافته است، رونمایی گردید.

دسته‌ها: توریسم