به گزارش عصر توریسم نمایشگاه «گنجینه فرعون طلایی» كه مقرر است به كشورهای مختلف جهان سفر كند، این دفعه در پاریس و در گالری «Grande Halle de la Villette» به معرض نمایش گذاشته شده است.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا و به نقل از فرانس ۲۴، از آن جایی كه نمایشگاه «گنجینه فرعون طلایی» در پاریس یكی از مقاصد تور خارج از خانه آثار باستانی مقبره فرعون نامدار مصر باستان قبل از انتقال دائمی آن به موزه بزرگ قاهره است، این روزها توجه همه را به خود جلب كرده است. این نمایشگاه با نزدیك شدن به صدمین سالگرد كشف مقبره «توت عنخ آمون» شروع به كار كرده و آثار باستانی كه در مقبره این فرعون به منظور زندگی بعد از مرگش قرار داده شده بود را به نمایش عموم می گذارد.
نمایشگاه «گنجینه فرعون طلایی» كه بزرگترین نمایشگاه فرعون «توت عنخ آمون» است بیشتر از ۱۵۰ اثر را برای عموم به نمایش می گذارد. ۶۰ اثر باستانی این مجموعه تابحال هیچگاه از مصر خارج نشده بودند.

در بین آثار نمایشی، تابوت طلایی كه بدن مویایی شده «توت عنخ آمون» در آن قرار داشت و مجسمه طلایی كه متخصصان معتقدند چهره ای از «توت عنخ آمون» را به نمایش می گذارد هم دیده می شوند. حلقه های نفیسی كه در انگشتان «توت عنخ آمون» كشف شده بود در كنار جواهرات فراوانی كه بدن او را مزین كرده بودند و صندل های طلایی كه در مقبره او قرار داشتند هم در این نمایشگاه دیده می شوند. این نمایشگاه اطلاعات جدیدی درباره دودمان «توت عنخ آمون» به كمك بررسی های انجام شده بر مومیایی ۳۳۰۰ ساله فرعون طلایی در اختیار بازدیدكنندگان قرار می دهد.این آثار باستانی كه در كنار مقبره «توت عنخ آمون» قرار داشتند در سال ۱۹۲۲ و توسط دیرینه شناس بریتانیایی «هاوارد كارتر» كشف شدند.

«هاوارد كارتر» دیرینه شناس و مصر شناس بریتانیایی تمام زندگی خویش را وقف جست وجو برای پیدا كردن مقبره ی توتنخامون كرده است. او در آخر جنگ جهانی اول، اولین كسی بود كه توانست مقبره «توت عنخ آمون» را كشف كند. «كارتر» در ششم نوامبر سال ۱۹۲۲ موفق به كشق مقبره «توت عنخ آمون» مهم ترین مقبره كشف شده از فراعنه مصر شده كه بیشتر از سه هزار سال از مرگ وی می گذرد.
«توت عنخ آمون» از مشهورترین پادشاهان مصر باستان و فرزند «نفرتی تی» و «آخن آتون» است كه در سن ۱۰ سالگی به تخت نشست. او تنها ۹ سال بعد از آن زنده ماند و تا سال ۱۳۲۴ قبل از میلاد پادشاهی كرد و در طول دوران پادشاهی اش تلاش زیادی برای بازگداندن مذهب چندخدایی آغاز كرد، تلاش هایی كه با انقلاب پدرش «آخناتون» و تثبیت یكتاپرستی در مصر بی نتیجه ماند.
این نمایشگاه از بیست و سوم مارس شروع به كار كرده و تا پانزدهم سپتامبر به كار خود ادمه خواهد داد.

دسته‌ها: توریسم