به گزارش عصر توریسم حتی با وجود آنكه میلیون ها آمریكایی در شایط كنونی در قرنطیه به سر می برند، همچنان عده ای به امید فرار از ویروس «كرونا» و پناه بردن به منطقه ای كم جمعیت تر به مقاصد دیدنی سفر می كنند.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا و به نقل از نیویورك تایمز، برخی از مقاصد گردشگری ایالات متحده كه روز به روز به شمار آنها افزوده می شود از مردم خواسته اند در خانه هایشان بمانند.
از «هاوایی» و «یوتا» گرفته تا «كارولینای شمالی» و جزیره كوچكی در «مین» مقامات محلی از مردم درخواست كرده اند سفرهای غیرضروری خویش را لغو كنند.
حتی ساكنان دائمی مناطقی همچون «همپتنز» كه برای ساخت خانه های دوم تفریحی و مسافرتی محبوب هستند، از حضور مالكان خانه های تفریحی در این مناطق راضی نیستند.
«جولی اوهاشی» ۳۶ ساله كه ساكن جزیره «مائوئی» است، همچون افرادی است كه نسبت به سفر گردشگران به این منطقه اعتراض دارد و با در دست گرفتن پلاكاردی در فرودگاه این جزیره از مردم می خواهد به خانه هایشان برگردند. او حتی یك گروه فیس بوك به راه انداخت و خواهان قرنظینه شدن الزامی بازدیدكنندگان شد.
در هفدهم مارس، فرماندار « هاوایی» هم از مردم خواست تا سفرهای خویش را به مدت ۳۰ روز به تاخیر بیاندازند. این درحالی است كه سفر یكی از منابع اصلی اقتصادی « هاوایی» به حساب می آید.
اما در مناطقی كه مورد مبتلا به ویروس «كرونا» شناسایی شده محدودیت ها در حال افزایش می باشد. در «هونولولو» مركز ایالت «هاوایی»، جزیره «كائوآئی» و شهرستان «ماویی»، محدودیت ساعات كاری و تعطیلی الزامی رستوران ها و سایر مكان های تفریحی سربسته اعلام شده است. كارشناسان سلامت ایالات «هاوایی» هم چنین خواهان قرنطینه شدن 14 روزه بازدیدكنندگان شده اند. روز جمعه اعلام گردید كه مقامات « هاوایی» این پیشنهاد را مورد بررسی قرار خواهند داد.
سال گذشته، بیشتر از ۱۰ میلیون نفر از « هاوایی» بازدید كردند و در مجموع ۱۷.۸ میلیارد دلار خرج كردند.
طبق آخرین آمار عرضه شده شمار جان باختان این ویروس در ایالت متحده به ۳۲۳ نفر و تعداد مبتلایان به ۲۵، ۰۰۰ نفر رسیده است. واشنگتن با وجود ۹۴ جان باخته بیشترین آمار مرگ بر اثر این ویروس را داشته است.

منبع: