عصر توریسم: فرماندار شهرستان نور از سرمایه گذاری 54 میلیارد تومانی بخش خصوصی برای رونق و اجرای طرح های گردشگری در سد ˮالیمالات ˮ این شهرستان آگاهی داد.
علی شادمان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: قرارداد اجرای این طرح بین شرکت آب منطقه ای مازندران و سرمایه گذار بخش خصوصی به امضای رسید و بر طبق این قرارداد سرمایه گذار بخشی خصوصی متعهد شد تا ظرف مدت پنج سال زیرساخت های لازم برای طرح های گردشگری شامل تفریحی و ورزشی را فراهم آورد و در ضمن مدت ۲۰ سال از آن بهره برداری کند.
وی با اعلان اینکه این قرارداد برای اجرا به سرمایه گذار بخشی خصوصی ابلاغ گردیده است اضافه کرد: بااینکه زمان شروع به کار رسمی سرمایه گذار طبق تاریخ قرارداد از ماه آتی است منتهی بنا به درخواست سرمایه گذار در خصوص انجام تعدادی از اقدامات مانند بهسازی خدمات بهداشتی، تامین روشنایی معابر و سطح سد و بعنوان اولین نیاز گردشگران مراجعه کننده در جلسه هماهنگی روز گذشته عنوان شد که مورد موافقت قرار گرفته است.
نماینده سرمایه گذار نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ساخت پلاژهای تجاری، کافی شاپ، ایجاد کابل راه هیجانی نظیر تله کابین، فراهم سازی مکان هایی برای نگهداری حیات وحش، بیشه حیوانات و تیمارگاه، مراکز پذیرایی، واحدهای اقامتی و توقفگاه را همچون طرح های گردشگری مورد اجرا در این مکان معرفی نمود.
سید مهدی حسینی با بیان آنکه تاریخ اجرای طرح های گردشگری و سرمایه گذاری برابر قرارداد از ماه آتی است، اظهار داشت: به خاطر بهسازی زیرساخت ها با همکاری مسئولان مرتبط قبل از موعد این مکان گردشگری تحویل گرفته شده است.
وی با اشاره به قابلیت های طبیعی گردشگری سد الیمالات نظیر واقع شدن در همسایگی دریا و جنگل های هیرکانی اظهار داشت که این اثر طبیعی در صورت مورد توجه قرار گرفتن مسئولان دست اندرکار و سرمایه گذاری در این بخش ها ارزش و اعتبار آن درسطوح ملی وحتی بین المللی است.
حسینی اضافه کرد: هم اکنون این مجموعه دارای تعدادی قایق، کلبه های چوبی و مراکز پذیرایی است که در خور و شان گردشگران و مسافران مراجعه کننده نیست و امیدوارم مسئولان ذیربط در پروسه اجرای این طرح ها همراهی و همکاری لازم با سرمایه گذار داشته باشند
سد الیمالات بعنوان یکی از بزرگ ترین آثار انسان ساختی و طبیعی به گستره حدود ۱۷ هکتار در هشت کیلومتری مسیر جاده نور – چمستان قرار دارد.
طی سه سال قبل تا حالا با سرمایه گذاری حدود ۵۰۸ میلیارد تومان از محل مشارکت بخش خصوصی حدود ۱۲ طرح گردشگری در شهرستان نور افتتاح و در پی آن بستر برای اشتغال ۲۰۰ نفر فراهم گشته است.

منبع: