به گزارش عصر توریسم معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اظهار داشت: برگزاری هیچ تور گردشگری در گیلان مجاز نیست ؛مردم دل به گردشگری هولناک نسپارند.
حمیدرضا آذرپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: بر مبنای اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا و هم وضعیت کنونی استان گیلان هیچگونه مجوزی برای اجرای تورهای سیاحتی و طبیعت گردی صادر نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اجرای تورهای گردشگری و طبیعت گردی در تعطیلات عید فطر ممنوع می باشد افزود: همه تبلیغاتی که در ایام اخیر در مورد اجرای تورهای گردشگری انتشار یافته از جانب افراد سودجو انجام گرفته است و از مردم می خواهیم در صورت مشاهده برگزاری چنین تبلیغاتی به معاونت گردشگری اداره کل اطلاع دهند.
وی افزود: اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا بوده و حفظ سلامت هموطنان و گردشگران اولویت اصلی این اداره کل بشمار می آید و در این راستا با افراد و گروه هایی که برخلاف پروتکلهای اعلامی نسبت به برگزاری تورهای گردشگری اقدام نمایند بدون بخشایش برخورد خواهد شد.
آذرپور تصریح کرد: تقاضا داریم، گردشگران از هرگونه سفر با گروه های غیرمجاز گردشگری پرهیز کنند چونکه در صورت بروز حادثه هیچ گونه پوشش بیمه ای برای جبران خسارات ناشی از حادثه وجود نداشته و مسؤلان این گروه ها تعهد عرفی، اخلاقی و قانونی نسبت به مسافران و حوادث ندارند.
نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: با عنایت به ضرورت کوشش برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در تعطیلی عید فطر تمامی سواحل و تفرجگاه های برون شهری استان مسدود می شوند.
ارسلان زارع در جلسه ستاد مدیریت کرونا با یادآوری چندباره ضرورت همکاری شهروندان و هم استانی ها برای قطع زنجیره انتقال بیماری با افزایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، بر استمرار تولید محتواهای رسانه ای در تبیین اهمیت مراعات و توجه به الزامات کرونایی تاکید کرد.
وی ضمن اشاره به اعلام وزارت بهداشت در خصوص خروج گیلان از وضعیت قرمز کرونایی و قرار داشتن ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و سه شهرستان املش، تالش و شفت در شرایط زرد اضافه کرد: برپایه گزارش امروز ستاد ملی مقابله با کرونا مدت شروع تا انتهای دوره پیک اخیر بیماری در گیلان در کوتاه ترین زمان ممکن یعنی ۲۵ روز بوده که یک رکورد و قابل قدردانی است.
استاندار گیلان به خسته بودن کادر درمانی با بیشتر از ۱۴ ماه حضور در خط مقدم مقابله با این بیماری اشاره و تصریح کرد: باآنکه تعداد بستری ها نسبت به هفته های گذشته کاهش ۵۰ درصدی داشته اما این آمار نسبت به اسفندماه سال قبل نمایانگر افزایش دوبرابری و نگران کننده است.
وی با اشاره به اینکه همچنان میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان از میانگین کشوری پایین تر است، اظهار داشت: از همه شهروندان و هم استانی ها انتظار می رود که برای قطع زنجیره انتقال ویروس، الزامات بهداشتی را همچنان به شکل جدی مورد توجه قرار دهند.
گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت از اولین استانهای درگیر انتشار کرونا در کشور بود و لطمات زیادی را از این بابت متحمل شد.

منبع: