به گزارش عصر توریسم، معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی طرح «مانع زدایی از صنعت برق کشور» را مانع پشتیبانی از فعالان گردشگری دانست و خواهان بازبینی مجلس شورای اسلامی در بعضی موارد این طرح شد.
به گزارش عصر توریسم به نقل از خبرگزاری ایرنا از وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر شالبافیان روز دوشنبه در رابطه با طرح مانع زدایی از توسعه صنعت برق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وزارت خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بمحض اطلاع از این طرح، مکاتبات و رایزنی های خویش را با هدف پشتیبانی از صنعت توریسم شروع کرده است.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی افزود: صنعت توریسم در سالهای اخیر از بحران های مختلف اثرگذار بر این صنعت، صدمه های زیادی را متحمل شده و بخصوص در دوران شیوع کرونا و استمرار شرایط همه گیری، تاب آوری این صنعت و کسب و کارهای فعال در آن به شدت کاسته شده است.
شالبافیان اضافه کرد: با عنایت به این که صنعت توریسم بعنوان یک بخش اقتصادی پیشران، دارای اثرات مستقیم و غیرمستقیم بر اجزای مختلف زنجیره تأمین خود است، پشتیبانی از فعالان این حوزه دارای اهمیت بسیاری است.
وی خاطرنشان کرد: در این خصوص تعرفه های انرژی تاسیسات گردشگری یکی از مولفه های مهم مشوق های بخش گردشگری می باشد که افزایش آنها علاوه بر افزایش بهای تمام شده خدمات گردشگری، باعث کاهش مشوق های سرمایه گذاری شده و انگیزه های سرمایه گذاران را برای ایجاد تاسیسات گردشگری در کشور می کاهد.
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: این درحالیست که طرح مجلس شورای اسلامی با عنوان «مانع زدایی از توسعه صنعت برق» رویکرد حمایتی نداشته و تصویب نهایی و ابلاغ آن باعث افزایش قابل ملاحظه تعرفه های این بخش شده و پایداری اقتصادی فعالان آنرا به شدت تحت تأثیر قرار می دهد، از طرفی این مورد با رویکرد حمایتی ماده ۸ قانون توسعه که بعنوان قانون خاص صنعت توریسم برای پشتیبانی از توسعه سرمایه گذاری در بخش گردشگری تعرفه های برق این بخش را مطابق تعرفه بخش صنعتی درنظر گرفته است، تطابق نداشته و حتی با رویکرد حمایتی مجلس و نمایندگان محترم هم مغایرت دارد، به صورتی که اثرات مخرب آن بر این بخش صدمه دیده روشن نشده است.
وی اضافه کرد: با عنایت به اهمیت مبحث و در جهت تداوم پشتیبانی از سرمایه گذاری و اشتغال پایدار این بخش و پیشگیری از تبعات و التهابات ناشی از اجرای طرح مذکور، امیدواریم پیشنهاد این وزارت خانه در خصوص بازبینی بعضی از موارد این طرح مدنظر قرار گیرد.