عصر توریسم: به گزارش عصر توریسم، خوزستان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول اظهار داشت: مالکان بناهای بافت تاریخی در صورتیکه نسبت به مرمت و رفع خطر ملکی که خطر ریزش دارد اقدام نکنند و این بنا ریزش کند و مخاطرات جانی برای رهگذران و سایران بوجود آید، همه مسئولیت آن برعهده مالک خواهد بود.

به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان، حمیدرضا خادم، سرپرست اداره میراث فرهنگی دزفول، در دیدار با مهدی آماده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، موضوعات و مشکلات حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری را پیگیری کرد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول در این دیدار ضمن تشکر از حمایت و همراهی دادستان و دستگاه قضایی در برخورد با جرایم ضد میراث فرهنگی خواهان تداوم حمایت های مقام قضایی شد و از او بابت تدارک شعبه ویژه برای پرونده های میراث فرهنگی تقدیر نمود.

دادستان شهرستان دزفول هم با تبریک انتصاب خادم بعنوان سرپرست اداره میراث فرهنگی دزفول در مورد مشکلاتی که فعالیتهای غیر مجاز گردشگری برای شهروندان و فعالان این حوزه به وجود آورده است، ضمن اخطار به برگزارکنندگان گشت های غیرمجاز، از سرپرست اداره میراث فرهنگی خواست با استناد به قوانین و مقررات مبحث حوزه گردشگری و طرح شکایت، زمینه توقیف این گونه فعالیت ها را فراهم آورد.

مهدی آماده تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول، در تحقق مبحث برخورد با فعالیتهای غیر مجاز گردشگری، اساسا از حمایت دستگاه قضایی شهرستان برخوردار می باشد.

در همین ارتباط:
تأسیس شهرداری بافت تاریخی دزفول در دستور کار قرار می گیرد
بافت تاریخی دزفول جان می دهد!
بناها و خانه های تاریخی دزفول در مرز نابودی و تخریب هستند

او در این نشست درمورد مالکان بناهایی که در بافت قدیم نسبت به مرمت و رفع خطر آنها بی توجهی می کنند بیان نمود: درصورتیکه مالکان بناهای بافت تاریخی نسبت به مرمت و رفع خطر ملکی که خطر ریزش دارد اقدام نکنند و این بنا گرفتار ریزش شود و مخاطرات جانی برای رهگذران و سایرین به وجود آید، همه مسئولیت برعهده مالک خواهد بود.

دادستان دزفول افزود: مالکانی که خانه های آنها در بافت قدیم خطر ریزش دارد باید هر چه سریع تر نسبت به رسیدگی به این مورد زیرنظر اداره میراث فرهنگی و پیشگیری از خطرات جانی و مالی اقدام نمایند.

منبع: