به گزارش عصر توریسم، سرپرست معاونت مهندسی و تعمیرات هما اظهار داشت: پرواز عملیات حج تمتع سال 1403 در ایام پایانی اردیبهشت ماه سال جاری شروع می شود.

به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، محمدرضا حسن بوذری سرپرست معاونت مهندسی و تعمیرات هواپیمای جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، پرواز عملیات حج تمتع سال ۱۴۰۳ در ایام پایانی اردیبهشت ماه سال جاری شروع می شود. باتوجه به گستردگی این عملیات در سطح کشور، «هما» تمهیداتی برای انجام این عملیات پیش بینی و برنامه ریزی نموده است. یکی از این اقدامات آماده سازی ناوگان برای انجام پروازهای این عملیات است.
بوذری اضافه کرد: در حج تمتع ۱۴۰۳، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد از ناوگان ایرباس خود بهره گیرد. پس طبق برنامه ریزی، بازرسی های ناوگان ایرباس A۳۰۰-۶۰۰، A۳۱۰، A۳۰۰B۴ در این عملیات از اسفند ماه سال ۱۴۰۲ شروع و اکنون نیز ادامه دارد.
وی به تعمیرات اساسی دو فروند هواپیمای A۳۰۰-۶۰۰ و A۳۱۰-۳۰۰ که در عملیات حج استفاده خواهند شد، اشاره نمود و اظهار داشت: اکنون هواپیمای A۳۰۰-۶۰۰ تحت تعمیرات سازه ای (S-CHECK) وایرباس A۳۱۰-۳۰۰ نیز تحت تعمیرات چک C قرار دارند که تمامی تعمیرات توسط متخصصان مهندسی و تعمیرات در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به انجام می رسد.
بوذری در مورد این نوع تعمیرات اظهار داشت: در این نوع تعمیرات تمامی قسمت های بال و بدنه، موتورها و سیستم های الکترونیک مطابق با آخرین استانداردها و برمبنای دستورالعمل کارخانه سازنده مورد بازرسی و چک های دقیق قرار می گیرند. برمبنای برنامه ریزی انجام شده این هواپیماها در صورت تامین قطعات مورد نیاز قبل از شروع عملیات حج فعال خواهند شد.

منبع:

دسته‌ها: توریسم