به گزارش عصر توریسم رئیس كل بیمه مركزی از پرداخت بیشتر از ۴۵ میلیارد تومان خسارت به زوار كربلا اطلاع داد و اظهار داشت: متاسفانه برخی از هم وطنان طی برگزاری مراسم اربعین حسینی گرفتار حوادث گوناگونی شدند كه همگی تحت پوشش بیمه ایران بودند و بیمه ایران با مبلغ حدود ۱۵ هزار تومان، آنها را از ۴۵ كیلومتری مرز عراق تا ۲۴ ساعت پس از بازگشت به ایران تحت پوشش بیمه قرار داده است.
به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، غلامرضا سلیمانی اظهار نمود: در این بازه زمانی ۱۰۳ نفر فوت و بیشتر از ۲۰۰۰ نفر از زوار بیمار به بیمارستان های ایران منتقل یا در بیمارستان های خصوصی عراق بستری شدند كه هزینه درمان همه باید توسط شركت بیمه پرداخت گردد كه به صورت تقریبی برآورد می شود، شركت بیمه ایران حدود ۴۵ میلیارد تومان خسارت باید پرداخت كند. در واقع این طرح نه تنها برای شركت بیمه سوددهی نداشت بلكه ضریب خسارت بیشتر از ۱۰۰ درصدی به همراه داشت. اما صنعت بیمه از اینكه توانسته نقش پر رنگی در امنیت و آرامش زوار كربلا ایفا كند و رضایت آنها و خانوده هایشان را فراهم آورد بسیار خرسند است.
سلیمانی همینطور در مورد راننده محور بودن بیمه شخص ثالث اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه، شركت های بیمه موظف شدند بر مبنای راننده محور بودن به هر خودرو خسارت پرداخت كنند، یعنی رانندگان پر خطر كه ریسك بالایی دارند حق بیمه بیشتری پرداخت كنند و اگر راننده قانونمدار باشد می تواند از تخفیفات ویژه ای بهره مند شود. به عبارتی سیستم تنبیه و پاداش برای رانندگان در نظر گرفته شده است كه نوع رانندگی افراد در نرخ حق بیمه شخص ثالث آنها تأثیر گذار خواهد بود. اما برای هر خودرو یك بیمه نامه صادر می شود.
طبق اعلام بیمه مركزی، رئیس كل این بیمه درباره پرداخت مالیات بر ارزش افزوده از جانب بیمه گذاران در بیمه شخص ثالث اظهار داشت: مالیات بر ارزش افزوده بیمه شخص ثالث هم اكنون از بیمه گذاران گرفته می شود اما پیشنهاد دولت و سازمان مالیاتی كه در چارچوب لایحه به دولت هم عرضه شده است، معاف كردن صنعت بیمه از مالیات بوده است، چون كه در همه جای دنیا، از بیمه بعنوان یك رفاه اجتماعی یاد می كنند و مشمول مالیات نمی گردد. خوشبختانه این لایحه به صحن مجلس رفته است و امیدوارم با نظر مثبت نمایندگان مجلس تصویب شود.

دارندگان خودرو های بیشتر از ۱۸۰ میلیون تومانی، حتما بیمه بدنه هم داشته باشند
سلیمانی درمورد تصادف با خودرو های نامتعارف و نحوه پرداخت خسارت به آنها اظهار داشت: هم اكنون خودرو های بالای ۱۸۰ میلیون تومان، خودروی نامتعارف به حساب می آید و اگر تصادفی با ماشینی با ارزش بیشتر از ۱۸۰ میلیون تومان پیش آید و ماشین نامتعارف فاقد بیمه بدنه باشد، نسبتی از سقف پوشش مالی مقصر حادثه و میزان خسارت گرفته می شود و به همان نسبت خسارت پرداخت می شود. بنابراین به همه دارندگان وسیله نقلیه بخصوص افرادی كه خودرویی با ارزش بیشتر از ۱۸۰ میلیون تومان دارند، سفارش می نماییم حتما بیمه بدنه تهیه كنند تا در حوادث این چنینی متضرر نشوند.
او همینطور در پاسخ به برنامه بیمه مركزی برای رتبه بندی شركت های بیمه هم اظهار داشت: توانگری مالی یكی از شاخصهای مهم برای انتخاب شركت بیمه از جانب بیمه گذاران است كه از جانب بیمه مركزی بررسی و اطلاع رسانی می شود تا افراد پیش از تهیه بیمه نامه از وضعیت مالی شركت بیمه آگاه باشند. در حوزه های دیگر هم با موسساتی توانمند در حوزه رتبه بندی، مذاكره شده است و در آینده نزدیك این مهم هم انجام و اطلاع رسانی می شود.

دسته‌ها: توریسم