عصر توریسم: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بطور قطع افزایش بازه زمانی پیش فروش بلیط قطار و هواپیما هم به مردم فرصت بهتری برای برنامه ریزی سفر می دهد و هم تأثیر مثبتی برصنعت گردشگری کشور خواهد گذاشت.
عبدالجلال ایری در گفت و گو با ایسنا ضمن اشاره به لزوم افزایش بازه زمانی پیش فروش بلیط قطار و هواپیما، تصریح کرد: زمان بندی بطور قطع یکی از مولفه های مهم برای ارتقای کیفیت سفر به حساب می آید. افزایش زمان بندی پیش فروش بلیط قطار و هواپیما هم همچون مواردی است که می تواند منجر به افزایش جذب توریست شود. اما سوال اصلی این است که چرا این مورد اتفاق نیفتاده و شاهد پیش فروش بلیط ها برای یک بازه کوتاه مدت هستیم؟
ایشان در ادامه اظهار نمود: متاسفانه یک علت آن به محدودیت هایی که در حوزه زیرساختی وجود دارد، باز می گردد. اما عامل دیگر بحث قیمت ها می باشد. از آنجائیکه گاها قیمت ها در طول شش ماه یا یکسال تغییر می کند، شرکت ها حاضر نیستند که بلیط های خویش را برای یک بازه دراز مدت پیش فروش کنند.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این مورد باید ریشه ای حل شود و نگاه ما باید به این حوزه جامع باشد. اما بنده معتقدم اگر در یک برنامه جامع یک ساله به حوزه حمل و نقل پرداخته شود، مشکل حل خواهد شد. باید قانونا این شرایط فراهم شود که اگر شرکت ها بلیط خویش را برای یک بازه دراز مدت پیش فروش کردند و قیمت ها یک دفعه افزایش پیدا کرد، ساز وکار جبران هزینه شرکت ها پیشبینی شده باشد.
ایشان در ادامه تصریح کرد: متاسفانه چنین امکانی هنوز در حوزه حمل و نقل فراهم نشده است، اما از نگاه بنده بهترین اتفاق برای حوزه حمل و نقل هم این مورد می باشد. بازه پیش فروش بلیط ها باید افزایش یابد. حداقل باید این امکان فراهم گردد که مردم برای بازه ۴ تا ۶ ماه آینده بتوانند بلیط خویش را پیش خرید کنند. بدین ترتیب مردم می توانند برای سفرهای خود برنامه ریزی بهتری داشته باشند که بطور قطع برای حوزه گردشگری هم تاثری بهتری برجای خواهد گذاشت. کمیسیون عمران هم می تواند در این عرصه ورود داشته باشد اما گزینه بهتر این است که دولت در این حوزه لایحه ای به مجلس عرضه کند.

دسته‌ها: توریسم