معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهار داشت: فراخوان واگذاری احیا، مرمت و بهره برداری 9 بنای تاریخی در استان فارس اعلام گردید.
به گزارش عصر توریسم به نقل از مهر، محمد خیاطیان اضافه کرد: بمنظور استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۲۷، این وزارتخانه واگذاری احیا، مرمت و بهره برداری از بناهای تاریخی ثبت شده در لیست میراث ملی را در دستور کار دارد.
وی اشاره کرد: این بناهای تاریخی به سرمایه گذارانی که صلاحیت آنها احراز شده و توان سرمایه گذاری، مرمت و احیای بناهای تاریخی را دارند، برای مدت معلوم و بر طبق قرارداد مشخص، واگذار می شود.
خیاطیان تصریح کرد: در امتداد این دستور کار وزارتخانه، ۹ بنای تاریخی استان فارس بعد از شناسایی در کمیته تعیین کاربری مورد بررسی قرار گرفتند و فراخوان واگذاری این ۹ بنای تاریخی بمنظور انتخاب سرمایه گذار مناسب اعلام شده است.
وی اظهار داشت: ۹ بنای تاریخی اثنی عشر، تولایی، صالحی، برکت، علمدار، عطروش، عابدی، کازرونیان و منطقی نژاد، با کاربری موزه، گالری صنایع دستی و کافی شاپ در استان فارس به سرمایه گذاران دارای صلاحیت واگذار می شود.
خیاطیان افزود: علاقه مندان شرکت در این فراخوان می توانند تا روز یکشنبه ۱۴ دی ماه اسناد مورد نیاز را به صورت حضوری از اداره کل امور پشتیبانی وزارتخانه و یا به صورت غیرحضوری از وب سایت وزارتخانه دریافت نمایند و بعد از تکمیل فرم ها و اسناد تا اختتام وقت اداری ۲۴ دی ماه به دبیرخانه مرکزی این وزارتخانه تحویل دهند.
معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلان اینکه از شروع سال ۹۹ تا حالا ۲۸ بنای تاریخی استان فارس به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار شده است، اضافه کرد: خوشبختانه در استان فارس عملکرد خوبی در حوزه واگذاری بناها داشتیم، با واگذاری مرمت، احیا و بهره برداری این ۹ خانه تاریخی، امسال ۳۷ بنای تاریخی این استان برای احیا و بهره برداری واگذار شده است.