عصر توریسم: شرکت اپل در رویداد بهاری خود مدل ارزان آیفون SE و آی پد ایر و همین طور یک تراشه قدرتمند برای کامپیوتر رومیزی مک استودیو را رونمایی نمود.

به گزارش عصر توریسم به نقل از ایسنا، اپل قیمت iPhone SE را نسبت به قیمت ۳۹۹ دلار مدل قبلی اندکی افزایش داد و ۴۲۹ دلار اعلام نمود. فروش این مدل از ۱۸ مارس شروع می شود. این مدل یک تراشه A۱۵ بیونیک دارد که اپل آنرا سریعترین تراشه معرفی کرده و یک نمایشگر رتینای ۴.۷ اینچی و دگمه هوم با قابلیت تاچ آی دی (حسگر اثر انگشت) دارد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل اعلام نمود عرضه این مدل برای کاربران فعلی ما که آیفون کوچکتری با ارزش زیاد می خواهند، مهمست.

اپل در این مراسم تراشه جدیدی به نام M۱ Ultra معرفی نمود که عملکرد کامپیوتر های رومیزی مک را ارتقا می دهد. این تراشه با اتصال دو تراشه M۱ Max تولید شده و هشت برابر سریعتر از تراشه های M۱ است.

سازنده آیفون همین طور کامپیوتر رومیزی مک استودیو و مونیتور جدیدی به نام استودیو دیسپلی را معرفی نمود که به هر کامپیوتر مکی شامل مک بوک ایر و مک بوک پرو وصل می شود. اپل دو مدل مک استودیو را معرفی خواهدنمود که یکی با تراشه M۱ Max و دیگری با تراشه M۱ Ultra کار خواهدنمود.

رایانه مک استودیوی مجهز به M۱ Ultra حدود ۸۰ درصد سریعتر از مک بوک پرو خواهد بود. قیمت مک استودیو با تراشه M۱ Max از ۱۹۹۹ دلار و با تراشه M۱ Ultra از ۳۹۹۹ دلار شروع می شود. قیمت نمایشگر استودیو دیسپلی ۱۵۹۹ دلار است.

ارزش سهام اپل روز سه شنبه در ابتدای مراسم معرفی محصولات جدید تا حدود ۱۶۳ دلار صعود کرد و بعد از خاتمه این مراسم که شگفتی زیادی به همراه نداشت، به حدود ۱۵۹ دلار کاهش پیدا کرد و معاملات سه شنبه را با اندکی کاهش به انتها رساند.

در این مراسم کوک هیچ اشاره ای به جنگ در اوکراین نکرد. اپل اول مارس اعلام نمود فروش همه محصولاتش در روسیه را در واکنش به حمله نظامی این کشور به اوکراین متوقف کرده است. اپلیکیشنهایی رسانه های دولتی آر تی نیوز و اسپوتنیک نیوز روسیه دیگر برای دانلود از فروشگاه اپ استور در خارج از روسیه موجود نیستند.

آی پد ایر برای اولین بار در دو سال قبل با طراحی جدید، اتصال ۵G و چیپ ست سریعتر M۱ به روز شد و قیمت آن از ۵۹۹ دلار شروع می شود و از ۱۸ مارس به بازار عرضه خواهد شد. آی پد ایر جدید همین طور یک دوربین جلویی ۱۲ مگاپیکسلی دارد.

قابلیت اتصال ۵G بخش بزرگی از توجه اپل برای مدل های گرانقیمت محصولات پرچمدارش بوده است برای اینکه مشتریان به دنبال دستگاههای قدرتمندی با اتصال بهتر هستند. آیفون ۱۳ آنتن ۵G سفارشی و قطعات رادیویی برای سرعت سریعتر دارد. حالا مدل ارزانتر SE به اتصال ۵G مجهز شده است که می تواند مشتریان حساس به قیمت را به خرید گوشی جدید تشویق کند.

بر اساس گزارش رویترز، موسسه تحقیقاتی IDC آمریکا، ژاپن و اروپای غربی را بازارهای اصلی فروش آیفون SE در سال های اخیر معرفی کرده است.

منبع:

دسته‌ها: توریسم